Arta uitată a gânditului este cea mai cuprinzătoare carte despre inteligență emoțională scrisă pentru publicul larg. Este împărțită în trei mari domenii care trebuie abordate atunci când vorbim despre sănătatea mintală și cea emoțională. Prima parte a cărții se ocupă de gândurile noastre, mai concret de tiparele de gândire care împiedică dezvoltarea la maximum a sănătății emoționale. A doua parte abordează comportamentele care au o influență puternică asupra capacității de a gândi. A treia parte ia în discuție principiile generale care asistă creierul și emoțiile în perioadele în care au loc schimbări în viață, cum ar fi trecerea printr-o pierdere neașteptată, luarea unei decizii importante sau modificarea obiceiurilor mintale sau a obiceiurilor ce țin de stilul de viață.
Această carte este un instrument unic, pe care îl poți folosi ca să îți îmbunătățești performanța mintală, inteligența emoțională și satisfacția în viață într-un mod practic și atotcuprinzător. Cu ajutorul informațiilor prezentate de autor, vei reuși:
„Oricine dorește să aibă o sănătate mintală optimă și un creier care funcționează perfect ar trebui să aplice în viața sa aceste informații. Elevi și studenți din întreaga lume vor fi uimiți cât de mult se vor dezvolta personal și academic, iar oameni de toate vârstele vor atinge potențialul deplin al minților lor folosind secretele descoperite în această carte.”
Daniel Binus, doctor în psihiatrie, Universitatea din Loma Linda, California
Dr. Neil Nedley este specialist în medicină internă, axat în special pe gastroenterologie, sănătate mintală, medicină a stilului de viață și boli dificil de diagnosticat. El a pus la punct un program de recuperare din depresie pentru pacienții care nu răspund la tratamentul standard, program care se bucură de un mare succes. Dr. Nedley dezvoltă resurse menite să îmbunătățească funcția cerebrală, să aducă succesul în viață, să trateze boala și să îmbunătățească sănătatea. Dintre cărțile sale, în limba română a mai fost publicată cartea Depresia: calea spre vindecare.
Arta uitată a gânditului este cea mai cuprinzătoare carte despre inteligență emoțională scrisă pentru publicul larg. Este împărțită în trei mari domenii care trebuie abordate atunci când vorbim despre sănătatea mintală și cea emoțională. Prima parte a cărții se ocupă de gândurile noastre, mai concret de tiparele de gândire care împiedică dezvoltarea la maximum a sănătății emoționale. A doua parte abordează comportamentele care au o influență puternică asupra capacității de a gândi. A treia parte ia în discuție principiile generale care asistă creierul și emoțiile în perioadele în care au loc schimbări în viață, cum ar fi trecerea printr-o pierdere neașteptată, luarea unei decizii importante sau modificarea obiceiurilor mintale sau a obiceiurilor ce țin de stilul de viață.
Această carte este un instrument unic, pe care îl poți folosi ca să îți îmbunătățești performanța mintală, inteligența emoțională și satisfacția în viață într-un mod practic și atotcuprinzător. Cu ajutorul informațiilor prezentate de autor, vei reuși:
„Oricine dorește să aibă o sănătate mintală optimă și un creier care funcționează perfect ar trebui să aplice în viața sa aceste informații. Elevi și studenți din întreaga lume vor fi uimiți cât de mult se vor dezvolta personal și academic, iar oameni de toate vârstele vor atinge potențialul deplin al minților lor folosind secretele descoperite în această carte.”
Daniel Binus, doctor în psihiatrie, Universitatea din Loma Linda, California
Dr. Neil Nedley este specialist în medicină internă, axat în special pe gastroenterologie, sănătate mintală, medicină a stilului de viață și boli dificil de diagnosticat. El a pus la punct un program de recuperare din depresie pentru pacienții care nu răspund la tratamentul standard, program care se bucură de un mare succes. Dr. Nedley dezvoltă resurse menite să îmbunătățească funcția cerebrală, să aducă succesul în viață, să trateze boala și să îmbunătățească sănătatea. Dintre cărțile sale, în limba română a mai fost publicată cartea Depresia: calea spre vindecare.
Volumul „MANIFEST. Chemați să fim creștini creativi” provoacă cititorii să își facă curaj pentru a gândi și a trăi creativ, promițându-le totodată rezultate nebănuite, uimitoare.
Fiecare dintre cele 31 de eseuri incluse în carte a fost scris de un specialist într-un anumit domeniu — scriitori, pictori, oameni de televiziune, pastori, arhitecți, editori, profesori, istorici, oameni de știință ș.a.m.d. Și fiecare eseu își propune să atragă atenția asupra nevoii de creativitate atât în viața personală, cât și în societate și în comunitățile în care trăim. Creativitatea este văzută ca instrument eficient pentru creșterea calității experiențelor de viață și pentru îmbunătățirea experienței creștine în sânul bisericilor.
Fiind o carte scrisă de autori creștini, „MANIFEST” oferă, desigur, o perspectivă creștină asupra creativității. Creativitatea nu este un moft sau un aspect secundar, ci un atribut al Dumnezeului Creator, pe care El l-a sădit în identitatea fiecărei ființe. Nu doar muzicienii și pictorii sunt persoane creative — susțin autorii eseurilor din carte —, ci orice om are acest potențial minunat de a „gândi în afara cutiei”, de a ieși din rutină și plictis și de a face lumea mai frumoasă.
„MANIFEST” este cel de-al 6-lea volum apărut în colecția „Cărțile lui Doru Gălbenuș”.
Despre editori
Nathan Brown este autorul a 6 cărți (I Hope, Nemesis Train etc.) și a numeroase articole publicate în reviste din întreaga lume. Locuiește în apropiere de Melbourne, Australia.
Joanna Darby este pictoriță. Lucrările sale au fost expuse în galerii din Australia, iar unele fac parte din colecții particulare din Noua Zeelandă, Canada și Marea Britanie.
Probabil că nu există în viața umană o etapă mai complexă și mai dificilă decât adolescența (13-19 ani). Este o perioadă de tranziție în care ies la suprafață toate îndoielile, ezitările și incertitudinile. Dacă îndoielile acestea nu sunt tratate corect, semne importante de imaturitate vor persista până la vârsta matură. De aceea, adolescența este stadiul vieții în care îndrumarea și sfaturile sunt necesare probabil în cea mai mare măsură.
Cum să supraviețuiești adolescenței este o carte care să-i ajute pe adulți să cunoască și să înțeleagă generațiile noi și o carte care să-i ajute pe tineri să cunoască și să înțeleagă generațiile anterioare. Autorul Julián Melgosa ne prezintă un stil de viață care încurajează acoperirea prăpastiei dintre generații prin informații utile despre adolescenți și familie, prieteni, școală, căutarea unui loc de muncă, droguri, sexualitate și valori etice și morale. Cartea este o încurajare pentru a adopta o atitudine de înțelegere și toleranță, ca în acest mod să fim capabili să creăm și să menținem o atmosferă de prietenie și colaborare între tineri și adulți.
Julián Melgosa, doctor în psihologie, decan al Facultății de Educație și Psihologie din cadrul Universității Walla Walla, Washington, SUA, și-a dedicat activitatea educației și instruirii adolescenților și tinerilor din Spania, Anglia și Filipine, cu un succes remarcabil.
Orice om are de înfruntat realităţile practice ale vieţii – ocazii şi responsabilităţi, înfrângeri sau succese. Cum va face faţă acestor experienţe, dacă va deveni victima împrejurărilor sau dacă va reuşi să le domine, aceasta depinde, într-o mare măsură, de cât de pregătit este să le înfrunte – de educaţia sa.
Probabil că nu există o altă carte în acest domeniu destinată în principal profesorilor, dar din care şi părinţii să aibă atât de multe de învăţat.
Autoarea vorbeşte despre colaborarea care ar trebui să existe între profesori şi părinţi, despre modul în care ar trebui să se raporteze profesorii la elevi, chiar şi la cei care pun probleme, despre conduita şi exemplul profesorului, dar şi despre atitudinea pe care ar trebui să o aibă părinţii faţă de şcoală şi educatori.
Sunt tratate şi probleme actuale discutate în sfera publică. De exemplu, educaţia bazată pe memorizare, în detrimentul judecăţii proprii, metodă care are şi implicaţii morale, deoarece copiii nu mai pot distinge singuri între bine şi rău. Sau problema competiţiei încurajate, de părinţi şi de şcoală, de la vârste tot mai mici, care nu face decât să hrănească egoismul şi să ducă, în cazul multora, la necinste.
Citit cu interes şi cu minte deschisă, volumul de faţă se va dovedi un real ajutor pentru toţi cei implicaţi în procesul educativ, de la profesori până la părinţi.