Fiecare persoană are nevoie de încredere în sine pentru a obţine orice. Stima de sine scăzută este cea mai mare piedică în a-ţi atinge ţelurile prin credinţă şi încredere de sine. De aceea, conceptul de stimă de sine merită atenţia şi intervenţia noastră.
Se estimează că 40% dintre fete şi 18% la sută dintre băieţi au sentimente puternice de stimă de sine scăzută pe termen lung, înainte de a împlini 15 ani. Acest fapt afectează în mod negativ performanţele şcolare şi comportamentul acestora în general. Printre adulţi, incidenţa nivelurilor de stimă de sine scăzută cunoaşte o uşoară îmbunătăţire, dar proporţiile acestei probleme rămân semnificative.
Mai multe studii care corelează stima de sine cu diferite analize ale sănătăţii mintale arată că stima de sine este strâns legată de problemele mintale. Cu alte cuvinte, dacă aceia care suferă de stimă de sine scăzută îşi îmbunătăţesc perspectiva, înţelegând că sunt fiinţe umane valoroase, care merită respect (a nu se confunda cu vanitatea sau cu mândria exagerată), atunci ei pot să reducă drastic următoarele probleme: anorexia, bulimia, anxietatea, sindromul oboselii cronice, eşecul şcolar, conflictele maritale, pesimismul, lipsa motivaţiei la muncă şi abuzul domestic. Ar trebui, de asemenea, remarcat că, aşa cum se întâmplă în cazul oricărui dezechilibru emoţional, stima de sine scăzută poate agrava bolile fizice.
O persoană informată, pregătită, poate să îşi controleze stima de sine şi o poate îmbunătăţi în loc să o lase în voia factorilor înconjurători. Cartea „Descoperă-ți valoarea” oferă sfaturi sfaturi practice pe parcursul ei şi, în special, în capitolul 5. Nu sunt doar sfaturi generale, ci şi strategii şi tehnici medicale despre care s-a demonstrat că îmbunătăţesc stima de sine. Ultimul capitol este alcătuit dintr-un plan cu idei practice care să fie pus în aplicare zilnic în diferite circumstanţe: singur, cu familia şi prietenii, la locul de muncă etc.
Cei mai mulți părinți își doresc ca micuții lor să fie fericiți, iar fericirea sună ca un lucru bun, de dorit pentru copiii noștri.
Mulți părinți nu sunt conștienți de modalitățile simple prin care își pot ajuta copiii să fie fericiți. Iată de ce cartea Cum să crești copii fericiți oferă 52 de moduri diferite în care putem crește copii fericiți. Indiferent de vârsta copiilor tăi sau de nivelul de experiență în creșterea și educarea acestora, cartea te va surprinde cu idei noi despre cum să ai succes în eforturile tale. Volumul este foarte practic, conținând nenumărate idei interesante și distractive de a-i pune în practică sugestiile.
Karen Holford este specializată atât în terapie de familie, cât și în terapia ocupațională. Printre realizările sale academice se numără un masterat în psihologia educației și a dezvoltării la Universitatea Andrews. Karen este autoarea a numeroase cărți pe subiecte din sfera familiei, fiind un vorbitor foarte căutat, atât în Regatul Unit, cât și peste hotare.
În contextul educaţional adventist, activitatea didactică are două teme deschise permanent pentru îmbunătăţire şi actualizare: cum să menţinem o abordare biblică pentru întreaga activitate educaţională şi cum să atingem un nivel înalt de calitate raportat la profilul şi nevoile beneficiarilor educaţiei.
Cartea Dezvoltarea unei educaţii bazate pe credinţă răspunde adecvat acestor două teme şi reprezintă o abordare amplă, detaliată şi sistematică a activităţii educaţionale fundamentate pe credinţă. Educatorului (profesor, pastor, instructor sau părinte) îi este adresată invitaţia de a parcurge o valoroasă călătorie informaţională, presărată cu peisaje exemplificative şi cu popasuri analitice.
Prin conţinuturile generoase ale fiecărui capitol, dar fără să depăşească graniţa esenţelor, cititorul va descoperi un ghid metodologic bazat pe credinţă, util şi necesar mediului educaţional românesc.
Barbara J. Fisher este lector senior adjunct la Facultatea de Educaţie de la Avondale University, Australia, unde de 30 de ani predă educaţie religioasă - studii curriculare. Este pasionată de educaţia bazată pe credinţă şi a ţinut cursuri şi seminare pentru profesorii adventişti din Australia, Macao, Mexic, Ucraina, şi Papua-Noua Guinee. A contribuit la realizarea mai multor manuale pentru educaţia bazată pe credinţă , materiale valoroase publicate în limbile engleză, spaniolă şi rusă. Manualul de faţă este prima sa lucrare tradusă în limba română.
O pierdere, fie că este vorba de cineva drag, de carieră sau orice altceva important, ne umbrește viața până la sfârșit. Lasă în urmă un gol care nu mai poate fi umplut cu adevărat niciodată. Dar pierderea poate fi tratată și în mod sănătos, viața merge înainte, chiar frumos. Larry Yeagley ne învață cum să ne luăm "la revedere" de la lucrurile pe care le-am pierdut.
Tratând probleme ca divorțul, pierderea locuinței și suferința emoțională produsă de necazuri care, pur și simplu, nu vor sa treacă, el ne arată cum putem face față cu succes unor pierderi primare și secundare sau pierderii tuturor acelor lucruri din viața noastră care se împletesc cu pierderile primare. De exemplu, când cineva drag moare sau ne părăsește, odată cu el pierdem și toate lucrurile pe care le făceam împreună și ni se întâmplă să ne petrecem restul vieții descoperind aceste pierderi secundare și încercând să le facem față. Este posibil să simțim o vinovăție nesfârșită și un regret continuu pentru lucrurile pe care am fi dorit să le fi făcut sau să nu le fi făcut.
Larry Yeagley ia în discuție și suferința constantă îndurată de personalul medical, asistente, medici, și de familiile bolnavilor și ale muribunzilor și oferă soluții practice pentru aceste situații.
În Gândește cutezător, dr. Carson dezvăluie rețeta sa pentru succes. Și cine ar putea face mai bine acest lucru decât cineva care și-a transformat propria viață, devenind dintr-un copil de ghetou un celebru specialist în neurochirurgie infantilă.