- Cartonată
- Tineri
- Legat
- 12
Probabil că nu există în viața umană o etapă mai complexă și mai dificilă decât adolescența (13-19 ani). Este o perioadă de tranziție în care ies la suprafață toate îndoielile, ezitările și incertitudinile. Dacă îndoielile acestea nu sunt tratate corect, semne importante de imaturitate vor persista până la vârsta matură. De aceea, adolescența este stadiul vieții în care îndrumarea și sfaturile sunt necesare probabil în cea mai mare măsură.
Cum să supraviețuiești adolescenței este o carte care să-i ajute pe adulți să cunoască și să înțeleagă generațiile noi și o carte care să-i ajute pe tineri să cunoască și să înțeleagă generațiile anterioare. Autorul Julián Melgosa ne prezintă un stil de viață care încurajează acoperirea prăpastiei dintre generații prin informații utile despre adolescenți și familie, prieteni, școală, căutarea unui loc de muncă, droguri, sexualitate și valori etice și morale. Cartea este o încurajare pentru a adopta o atitudine de înțelegere și toleranță, ca în acest mod să fim capabili să creăm și să menținem o atmosferă de prietenie și colaborare între tineri și adulți.
Julián Melgosa, doctor în psihologie, decan al Facultății de Educație și Psihologie din cadrul Universității Walla Walla, Washington, SUA, și-a dedicat activitatea educației și instruirii adolescenților și tinerilor din Spania, Anglia și Filipine, cu un succes remarcabil.
- Cartonată
- Tineri
- Legat
- 12
Fiecare persoană are nevoie de încredere în sine pentru a obţine orice. Stima de sine scăzută este cea mai mare piedică în a-ţi atinge ţelurile prin credinţă şi încredere de sine. De aceea, conceptul de stimă de sine merită atenţia şi intervenţia noastră.
Se estimează că 40% dintre fete şi 18% la sută dintre băieţi au sentimente puternice de stimă de sine scăzută pe termen lung, înainte de a împlini 15 ani. Acest fapt afectează în mod negativ performanţele şcolare şi comportamentul acestora în general. Printre adulţi, incidenţa nivelurilor de stimă de sine scăzută cunoaşte o uşoară îmbunătăţire, dar proporţiile acestei probleme rămân semnificative.
Mai multe studii care corelează stima de sine cu diferite analize ale sănătăţii mintale arată că stima de sine este strâns legată de problemele mintale. Cu alte cuvinte, dacă aceia care suferă de stimă de sine scăzută îşi îmbunătăţesc perspectiva, înţelegând că sunt fiinţe umane valoroase, care merită respect (a nu se confunda cu vanitatea sau cu mândria exagerată), atunci ei pot să reducă drastic următoarele probleme: anorexia, bulimia, anxietatea, sindromul oboselii cronice, eşecul şcolar, conflictele maritale, pesimismul, lipsa motivaţiei la muncă şi abuzul domestic. Ar trebui, de asemenea, remarcat că, aşa cum se întâmplă în cazul oricărui dezechilibru emoţional, stima de sine scăzută poate agrava bolile fizice.
O persoană informată, pregătită, poate să îşi controleze stima de sine şi o poate îmbunătăţi în loc să o lase în voia factorilor înconjurători. Cartea „Descoperă-ți valoarea” oferă sfaturi sfaturi practice pe parcursul ei şi, în special, în capitolul 5. Nu sunt doar sfaturi generale, ci şi strategii şi tehnici medicale despre care s-a demonstrat că îmbunătăţesc stima de sine. Ultimul capitol este alcătuit dintr-un plan cu idei practice care să fie pus în aplicare zilnic în diferite circumstanţe: singur, cu familia şi prietenii, la locul de muncă etc.
- Ellen G. White
- Flexibilă
- Carti educative
- Broșat
- 18
Orice om are de înfruntat realităţile practice ale vieţii – ocazii şi responsabilităţi, înfrângeri sau succese. Cum va face faţă acestor experienţe, dacă va deveni victima împrejurărilor sau dacă va reuşi să le domine, aceasta depinde, într-o mare măsură, de cât de pregătit este să le înfrunte – de educaţia sa.
Probabil că nu există o altă carte în acest domeniu destinată în principal profesorilor, dar din care şi părinţii să aibă atât de multe de învăţat.
Autoarea vorbeşte despre colaborarea care ar trebui să existe între profesori şi părinţi, despre modul în care ar trebui să se raporteze profesorii la elevi, chiar şi la cei care pun probleme, despre conduita şi exemplul profesorului, dar şi despre atitudinea pe care ar trebui să o aibă părinţii faţă de şcoală şi educatori.
Sunt tratate şi probleme actuale discutate în sfera publică. De exemplu, educaţia bazată pe memorizare, în detrimentul judecăţii proprii, metodă care are şi implicaţii morale, deoarece copiii nu mai pot distinge singuri între bine şi rău. Sau problema competiţiei încurajate, de părinţi şi de şcoală, de la vârste tot mai mici, care nu face decât să hrănească egoismul şi să ducă, în cazul multora, la necinste.
Citit cu interes şi cu minte deschisă, volumul de faţă se va dovedi un real ajutor pentru toţi cei implicaţi în procesul educativ, de la profesori până la părinţi.
- Dr. Kay Kuzma
- Flexibilă
- Resurse pentru lucrul cu copiii
- Broșat
- 16
Obiectivul cărții Școala părinților este acela de a le oferi părinților informațiile de care au nevoie pentru a avea succes în meseria lor de părinte. Scopul nu este acela de a fi un părinte perfect, ci de a ne simți bine împreună, de a fi niște profesori eficienți și de a clădi relații pozitive.
Această carte va fi utilă în susținerea unor seminare sau a unor studii pe grupe mici, dar și ca un ghid de sine stătător pentru părinți.
Dr. Kay Kuzma, președinte al Family Matters Ministry, este specialistă în dezvoltarea copilului și autoare a numeroase cărți pe diferite teme inspiraționale, printre care relația părinte-copil și familia.