„Sunt încântat să citesc o carte atât de frumoasă, interesantă și instructivă despre lumea Bibliei. Grecia este foarte strâns legată de Israel, fiind primele două popoare cu un înalt nivel de cultură care au eliminat analfabetismul. Dacă Grecia a câștigat lumea din punct de vedere cultural, Israelul a câștigat lumea din punct de vedere religios. Merită să fie citită și merită o călătorie în Grecia, cu această carte pe post de ghid.”
lect. univ. dr. arheolog Traian Aldea
„Un frumos ghid de călătorie în Grecia antică și un jurnal de pelerin creștin pe urmele Apostolului Pavel. Poate fi citită ușor, textul e fluent, relaxant și iscoditor, hrănind abundent curiozitatea. O recomand călduros. Iar autorul, Domnul Daniel Nițulescu, este un om echilibrat sufletește și în gândire, înțelept, cult, căutător de sens, om al păcii și fin cunoscător al psihologiei biblice.”
Dr. Laurențiu D. TĂNASE Secretar de Stat pentru Culte (2001-2004) Cercetător ICCV - Academia Română
„Daniel Nițulescu este un poet călător. Ne invită cu drag să îl urmăm în vizitarea unor locuri obișnuite și neobișnuite, unde ne va descrie cu pasiune povestea de dragoste a lui Dumnezeu, așa cu a fost scrisă în stâncă, în cuvânt și în sufletul oamenilor.”
dr. Nae Daniel, profesor MEU, Beirut
„Autorul conecteaza relevant si edificator contextul lumii antice grecesti cu nevoile complexe ale cititorului contemporan, împletind cu finețe spirituală Biblia și istoria.”
dr. Marius Munteanu, director al Departamentului Educație, Divizia Inter-Europeană, Berna
„Cartea Grecia este o incursiune selectivă în lumea Greciei antice care adună laolaltă informații istorice, culturale și religioase despre civilizația elină.”
conf. univ. dr. Moț Laurențiu, rector al Universității Adventus
După cum primim permanent binecuvântări de la Dumnezeu, tot la fel trebuie să dăruim permanent. Dacă Binefăcătorul nostru ceresc ar înceta să ne mai ofere, atunci am avea o scuză: nu am mai avea nimic de oferit. Dar Dumnezeu nu ne-a lipsit niciodată de dovezile dragostei Sale.
În paginile Epistolei către galateni, apostolul Pavel caută să-și readucă enoriașii pe linia cea dreaptă a credinței. Amăgiți de o teorie iudaizantă în care formula de mântuire nu mai era „credința”, ci „credința+faptele”, galatenii ajunseseră să creadă că jertfa lui Hristos era insuficientă.
Pavel anatemizează o astfel de evanghelie și avertizează că, prin săvârșirea de fapte în vederea mântuirii, galatenii riscau să ajungă din nou sub jugul unei robii necruțătoare.
În paginile epistolei regăsim cel mai amplu material autobiografic al apostolului Pavel, cea mai fermă punere în contrast a Evangheliei lui Hristos cu alte evanghelii ale oamenilor și cea mai clară distincție între faptele legii și roada Duhului.
Galatenii rămân mereu contemporani nouă câtă vreme suntem ispitiți să căutăm faptele înaintea credinței, și nu ca rod al ei.
Să ai o mentalitate biblică înseamnă că, atunci când întâlnim și explorăm lucruri noi, le comparăm cu standardul Scripturii. Pentru aceia care caută cu adevărat să calce pe urmele lui Hristos, aceasta este chiar temelia care vă construiește întreaga viziune asupra lumii pe Scriptură. Dezvoltarea unei mentalități biblice înseamnă să gândiți ca Isus.
Ca adventiști de ziua a șaptea, pe baza cunoștințelor din Scriptură pe care le-am dobândit, precum și prin intermediul scrierilor suplimentare ale lui Ellen G. White, avem o înțelegere completă, mai profundă a narațiunii cosmice a marii lupte. Noi credem că această temelie a mentalității are rolul de a răspunde la toate întrebările legate de viziunea asupra lumii. Metanarațiunea marii lupte slujește minunat ca fundal, pentru a da un sens chiar și celor mai confuze aspecte ale vieții. În felul acesta, mentalitatea noastră biblică ne învață care sunt scopul, planul și calea lui Dumnezeu pentru viața noastră, pentru lume și pentru restul veșniciei.
Te-ai întrebat vreodată ce a vrut Isus să spună prin cuvintele: „Cine își va păstra viața o va pierde și cine își va pierde viața pentru Mine o va câștiga”? Dar Solomon, prin contrastul din afirmația: „Multe căi pot părea bune omului, dar la urmă se văd că duc la moarte”? Bine este de fapt, rău? „Urâți răul și iubiți binele, faceți să domnească dreptatea la poarta cetății.” Ura și judecata sunt considerate lucruri negative, însă Amos le încurajează. Paradoxurile Bibliei ia multe dintre aceste pasaje neobișnuite, le analizează și le explică într-un mod simplu și clar. Înțelese corect, aceste adevăruri spirituale se vor dovedi ingrediente esențiale pentru o viață evlavioasă.