Cea mai proeminentă caracteristică a adventismului este convingerea că adevărul nu este static, ci progresiv. Adventiştii continuă să caute, să cerceteze, să asculte, să revizuiască, să studieze şi să se roage, având convingerea că Dumnezeu poate să-i lumineze şi să le lărgească înţelegerea pe care şi-au format-o despre istoria mântuirii.
Cartea creionează traseul adventismului pornind de la criza Marii Dezamăgiri (1844) şi întrebarea: „Ce este adventist în adventism?”, continuând cu criza predicării Evangheliei (Minneapolis, 1888) şi întrebarea: „Ce este creştin în adventism?” şi încheind cu criza generată de controversa modernist-fundamentalistă (1920), care s-a concentrat în jurul întrebării: „Ce este fundamentalist în adventism?”. Cele trei întrebări au fost reînviate de-a lungul ultimelor decenii ale secolului al XX-lea, iar răspunsurile au asigurat direcţiile majore de dezvoltare ale teologiei adventiste de după anii '50.
În căutarea identităţii reprezintă prima încercare de a realiza un studiu cuprinzător asupra dezvoltării teologiei adventiste. Teza este aceea că identitatea specifică adventismului de ziua a şaptea nu este dată nici de acele doctrine care fac notă distinctivă, nici de acele convingeri împărtăşite cu alţi creştini, ci constă mai degrabă într-o combinare a ambelor seturi de înţelegeri, analizate în contextul marii lupte.
Această carte se concentrează pe primele trei capitole ale Genezei. Autorul afirmă că tot restul Bibliei își găsește sensul în contextul construit de aceste capitole. Cu alte cuvinte, nu cunoaștem Biblia cu adevărat până nu înțelegem ce spun aceste capitole. Pentru a-L înțelege pe Dumnezeu, pe noi înșine și lumea noastră, trebuie să înțelegem aceste capitole. Ele explică nu doar cum am ajuns la existență, ci și de ce.
Mai mult, potrivit autorului, în istoria Creației „găsim sensul căsătoriei și al familiei, al responsabilității, al muncii și al odihnei Sabatului”. Și, de fapt, „datorită a ceea ce Geneza 3 ne spune despre căderea în păcat, putem să înțelegem nevoia noastră de un Mântuitor și motivul dependenței noastre de harul lui Dumnezeu. Mesajul Evangheliei se întemeiază pe evenimentele din Geneza 1-3.”
L. JAMES GIBSON a obținut un doctorat în biologie la Universitatea Loma Linda, în 1984. În același an, s-a alăturat Institutului de Cercetare în Geoștiință, al cărui director a devenit 10 ani mai târziu. Principalele sale interese includ biologia istorică și relația dintre Creație și știință. A scris diverse articole și este autorul mai multor capitole din diverse cărți, a participat la numeroase conferințe pe tema relației dintre credință și știință pe șase continente și este editorul jurnalului Origins.
„Căsătoria”, un nou volum din Colecția Raftul lui Tertius, pregătit de Institutul de Cercetări Biblice al conferinței Generale discută în detaliu o serie de aspecte care privesc căsătoria și fundamentele ei în lumea actuală (relevanța Bibliei pentru discuția despre familie, concepția biblică despre căsătorie și despre sexualitate, diferențele de rol dintre soț și soție în cadrul familiei, căsătoriile interconfesionale, celibatul, divorțul și recăsătorirea), fiind un ghid esențial pentru toți cei interesați de poziția Bibliei pe acest subiect.
Popas la izvoarele de odihnă este deopotrivă o chemare la introspecţie şi bucurie. Pare paradoxal, dar întâlnirea noastră cu Cuvântul ne vorbeşte de cruce şi de slavă. La cruce învăţăm să renunţăm la noi înşine, suntem răstigniţi împreună cu Hristos, dar tot acolo aflăm şi bucuria mântuirii, siguranţa unui viitor binecuvântat împreună cu El.
Dedicat cu toată inima Celui ce a refuzat pâinea pentru Cuvântul „care iese din gura lui Dumnezeu”, autorul ne poartă prin temele majore ale Bibliei, oferindu-le ca o masă îmbelşugată pentru toţi căutătorii de adevăr.
Emilian Niculescu este pastor pensionar. A slujit ca secretar al Uniunii Române şi preşedinte al Conferinţei Transilvania de Nord. Preocupat de înţelegerea corectă a doctrinelor biblice, a scris numeroase articole în revista Curierul Adventist.
Pretutindeni în jurul nostru există dovezi evidente că Isus revine în curând. Suntem aproape acasă! Și acesta este un motiv de bucurie. Dar este, de asemenea, un impuls de a ne adânci în cunoașterea Scripturii și de a stărui cu umilință pentru redeșteptare și reformă.
Aproape acasă este o carte care vorbește despre venirea lui Isus ca singurul răspuns la problemele care amenință să-i copleșească pe toți locuitorii acestei planete. Citind-o, veți afla o mare încurajare în făgăduințele biblice care spun că Hristos are o biserică pentru timpul sfârșitului și că într-o zi slava lui Dumnezeu va umple această lume aflată în derivă.
Suntem aproape acasă! Nu este momentul să acordăm prioritate lucrurilor pe care le are de oferit acest pământ. Este timpul să Îl cautăm pe Dumnezeu și să ne predăm pentru a-I sluji Lui!
Ted N. C. Wilson este președintele Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea mondiale. S-a născut în Tahoma Park, Maryland, în 10 mai 1950, fiind fiul lui Neal C. Wilson, fost președinte al Conferinței Generale. A devenit pastor în 1974 și a slujit biserica în diferite feluri: a fost pastor în Conferința New York, director al Metropolitan Ministries, director de departament și secretar executiv în Diviziunea Africa-Oceanul Indian, secretar asociat al Conferinței Generale, președinte al Diviziunii Euro-Asia și președinte al Casei de Editură Review and Herald.