Domnul Hristos, Marele Învățător, a prezentat multe din învățăturile Sale în timp ce Se plimba împreună cu ucenicii pe dealurile și prin văile Palestinei sau când Se retrăgea pe malul unui lac sau al unui râu.
În parabolele Sale, Isus lega adevărul divin de lucruri și întâmplări obișnuite, așa cum se regăseau ele în viața păstorilor, a constructorilor, a agricultorilor, a călătorilor și a gospodarilor. Lucrurile familiare erau asociate cu adevăruri frumoase despre grija iubitoare a lui Dumnezeu față de noi, despre respectul și recunoștința care I se datorează și despre grija pe care trebuie să o avem unii față de alții. În felul acesta, adevărurile înțelepciunii divine și lecţiile practice deveneau convingătoare și impresionau profund.
Era creștină începe acolo unde, prin răstignire și înviere, Dumnezeu nimicește puterea morții. Crucificarea este momentul culminant al planului străvechi al lui Dumnezeu pentru mântuirea omenirii pierdute.
Cartea Hristos a înviat! integrează cele patru perspective ale evangheliștilor Matei, Marcu, Luca și Ioan cu privire la evenimentele din jurul morții și învierii lui Iisus Hristos. Împletite cu profețiile și simbolurile Vechiului Testament privitoare la Fiul lui Dumnezeu, evenimentele Paștelui sunt luminate de bogăția experienței credinței așa cum s-a dezvoltat în viața bisericii creștine timpurii, în mod special în scrierile apostolului Pavel.
Ellen G. White s-a născut în anul 1827, în Portland, Maine. Încă din tinerețe, ea a manifestat o preocupare deosebită pentru neprihănire și în tot timpul vieții a activat pentru binele celor ce flămânzesc și însetează după ea. Până în 1915, când a decedat, Ellen G. White a avut de întâmpinat multe obstacole, dar a trecut prin toate ca o luptătoare neînfricată a lui Hristos. Miile de predici ținute și cele 45 de cărți scrise în decursul celor opt decenii de slujire devotată au avut și continuă să aibă un efect spiritual binefăcător pentru toți cei care Îl caută pe Dumnezeu dintr-o inimă curată.
În acest al doilea volum, conţinând pagini din istoria Bisericii Adventiste de Ziua a Şaptea din România, ca şi în primul volum, am căutat să prezint – spre slava lui Dumnezeu – modul minunat în care Cel Atotputernic a adus şi pe plaiurile frumoase şi binecuvântate ale ţării noastre lumina adevărului Sau.
Lucrarea de faţă nu conţine numai "file de istorie", ci ea ne oferă o lecţie a credincioşiei şi a devotamentului, o lecţie a unei slujiri depline a celor care au făcut o lucrare de pionierat.
Parcurgând paginile acestui volum, două vor fi ţintele noastre: să reţinem modul în care Dumnezeu Şi-a adus la îndeplinire lucrarea şi să vedem spiritul de sacrificiu de sine al celor chemaţi la această lucrare.
„Căsătoria”, un nou volum din Colecția Raftul lui Tertius, pregătit de Institutul de Cercetări Biblice al conferinței Generale discută în detaliu o serie de aspecte care privesc căsătoria și fundamentele ei în lumea actuală (relevanța Bibliei pentru discuția despre familie, concepția biblică despre căsătorie și despre sexualitate, diferențele de rol dintre soț și soție în cadrul familiei, căsătoriile interconfesionale, celibatul, divorțul și recăsătorirea), fiind un ghid esențial pentru toți cei interesați de poziția Bibliei pe acest subiect.
Ce este scris în Lege? Cum citești în ea?
Aceste două întrebări-pereche au constituit răspunsul lui Isus la întrebarea unui cărturar cucernic, doritor să știe condițiile pentru moștenirea vieții veșnice (Luca 10:25,26).
În diferitele ei traduceri și versiuni, Biblia este o carte la îndemâna oricui. Avem, așadar, o certitudine asupra a „ce este scris”. Cele mai multe întrebări referitoare la Biblie apar însă atunci când se încearcă un răspuns la cea de-a doua întrebare: „Cum citești în ea?”.
Volumul Principii de înțelegere a Bibliei reprezintă o colecție de articole semnate de teologi adventiști cu pregătire academică de excepție, care vor răspunde principalelor întrebări ridicate de hermeneutica biblică:
Ce rol joacă rațiunea și credința în înțelegerea Bibliei? Care sunt presupozițiile de la care plecăm în interpretare? Cum citim Vechiul Testament? Ce repere ar trebui să avem în vedere la lectura Psalmilor, a Proverbelor sau a poeziei biblice? Cum facem distincția între o pildă și o alegorie? Cum privim relatările diferite din Evanghelii? Câte aplicații poate avea o profeție clasică? Dar una apocaliptică? Cum este influențată interpretarea textului biblic de cultura locului și a vremii în care are loc lectura? Cum aplicăm obiectiv etica biblică în lumea de azi?