Volumul Confesiunea Înțeleptului pune la dispoziția cititorilor și a iubitorilor de Biblie două traduceri noi ale cărții Eclesiastul. Cea dintâi, Căutătorul, este o traducere din limba engleză, dintr-o versiune engleză a Bibliei, realizată de teologul american E. Peterson. A doua, intitulată Goană după vânt, este o traducere versificată din limba ebraică, migălită de teologul român Florin Lăiu. Cele două traduceri sunt însoțite de o scurtă introducere în temele majore ale Eclesiastului, fiind de folos cititorului în a-l orienta către diversele paliere de lectură a acestei minunate scrieri.
Cuvintele înțeleptului Solomon rămân și astăzi, după secole, la fel de răscolitoare pentru sufletul omenesc, frământări universal valabile și cugetări miezoase asupra existenței umane, cu toate absurditățile regăsite sub soare și arătând către un rost al vieții care poate fi găsit doar atunci când viața este ancorată de Cel care se află deasupra soarelui, Creatorul.
Te-ai întrebat vreodată ce a vrut Isus să spună prin cuvintele: „Cine își va păstra viața o va pierde și cine își va pierde viața pentru Mine o va câștiga”? Dar Solomon, prin contrastul din afirmația: „Multe căi pot părea bune omului, dar la urmă se văd că duc la moarte”? Bine este de fapt, rău? „Urâți răul și iubiți binele, faceți să domnească dreptatea la poarta cetății.” Ura și judecata sunt considerate lucruri negative, însă Amos le încurajează. Paradoxurile Bibliei ia multe dintre aceste pasaje neobișnuite, le analizează și le explică într-un mod simplu și clar. Înțelese corect, aceste adevăruri spirituale se vor dovedi ingrediente esențiale pentru o viață evlavioasă.
Un timp de răgaz, carte scrisă de Clifford Goldstein, ne poartă de la nevoia umană la soluția lui Dumnezeu, dovedind încă o dată că Sabatul este un dar al iubirii și al înțelepciunii lui Dumnezeu.
Fără să ne copleșească cu argumente filozofice, autorul ne provoacă să Îl credem pe Dumnezeu și să ne bucurăm de darul Său extraordinar - ziua de Sabat.
„Porțile adventismului” rezolvă problema apartenenței - îmi găsesc identitatea, știu cine sunt și ce am de făcut. Când ajungi să înțelegi, o să ai un sentiment de încredere în tine și chiar un aer de mândrie.
„Ferestrele adventismului” rezolvă problema creștinismului meu. În primul rând trebuie să fiu un creștin autentic, să dau dovadă de valorile nobile și înalte ale caracterului Domnului Isus Hristos.cres
Cartea, scrisă de pastorul Traian Aldea, deschide un drum nou către fereastra prin care Îl putem vedea mai bine pe Dumnezeul nostru.
Cea mai proeminentă caracteristică a adventismului este convingerea că adevărul nu este static, ci progresiv. Adventiştii continuă să caute, să cerceteze, să asculte, să revizuiască, să studieze şi să se roage, având convingerea că Dumnezeu poate să-i lumineze şi să le lărgească înţelegerea pe care şi-au format-o despre istoria mântuirii.
Cartea creionează traseul adventismului pornind de la criza Marii Dezamăgiri (1844) şi întrebarea: „Ce este adventist în adventism?”, continuând cu criza predicării Evangheliei (Minneapolis, 1888) şi întrebarea: „Ce este creştin în adventism?” şi încheind cu criza generată de controversa modernist-fundamentalistă (1920), care s-a concentrat în jurul întrebării: „Ce este fundamentalist în adventism?”. Cele trei întrebări au fost reînviate de-a lungul ultimelor decenii ale secolului al XX-lea, iar răspunsurile au asigurat direcţiile majore de dezvoltare ale teologiei adventiste de după anii '50.
În căutarea identităţii reprezintă prima încercare de a realiza un studiu cuprinzător asupra dezvoltării teologiei adventiste. Teza este aceea că identitatea specifică adventismului de ziua a şaptea nu este dată nici de acele doctrine care fac notă distinctivă, nici de acele convingeri împărtăşite cu alţi creştini, ci constă mai degrabă într-o combinare a ambelor seturi de înţelegeri, analizate în contextul marii lupte.