Triunitatea lui Dumnezeu este una dintre doctrinele distinctive ale creștinismului, în care credința afirmă ceea ce rațiunea nu poate înțelege total.
Trinitarianismul în Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea este unul dintre acele principii de credință care s-au dezvoltat treptat, pe măsura progresului spiritual al comunității de credință.
Prin mărturisirea ei de credință, biserica nu impune doctrina trinitariană, ci afirmă ceea ce crede la timpul prezent, așa cum a fost călăuzită de Dumnezeu cu adevărat. Fără a-i condamna pe cei care se poticnesc în subtilitățile și paradoxurile acestei doctrine și bine știind că cercetarea despre Dumnezeu va dura o veșnicie, biserica mărturisește în mod hotărât credința în Dumnezeu Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, trei Persoane divine într-o unitate de esență.
„Credeţi în Yahwé, Dumnezeul vostru, şi veţi fi neînvinşi! Credeţi în profeţii Lui şi veţi avea izbândă!” (2 Cronici 20:20) Majoritatea profeţilor descrişi în această lucrare nu se califică pentru denumirea onorabilă de profet, sau „om al lui Dumnezeu”. Pe de altă parte, adevăratul profetism nu este reprezentat în această carte ca fiind darul exclusiv al lui Ellen G. White în toată era creştină.
Pe lângă dovezile suficiente, care confirmă darul profetic al lui Ellen G. White, cartea discută şi anumite aspecte critice, pe baza propriei concepţii a lui Ellen G. White despre inspiraţia divină şi în lumina unei cercetări realiste şi lucide. Scopul meu a fost acela de a-i ajuta pe cititori, şi cu prioritate pe fraţii mei, credincioşii adventişti, să înţeleagă fenomenul profetismului, sub diversele lui naturi şi forme, scoţând în evidenţă anumite aspecte şi manifestări frapante şi care sunt mai puţin cunoscute în rândurile credincioşilor. – Florin G. Lăiu
Florin Lăiu a fost redactor la revista Semnele timpului, asistent universitar, lector universitar şi documentarist, activând chiar şi după pensionare la catedra de Biblie a Universităţii Adventus din Cernica, dar şi ca director al Departamentului de Cercetare al Uniunii AZS din România. A publicat numeroase articole şi studii, printre care Cosmogonia biblică şi misterul originilor, Ordinea cerească a comunităţii de credinţă şi Triunitatea Dumnezeirii. Este cunoscut, de asemenea, pentru contribuţiile importante din cadrul Societăţii Biblice Interconfesionale din România.
Biserica este comunitatea de credință întemeiată de Domnul Christos și condusă de Duhul Sfânt prin oameni dăruiți de El, după planul și principiile lui Dumnezeu.
Biserica este ambasada Împărăției lui Dumnezeu și este organizată după principiile ordinii cerești, având ca model Sfânta Treime, familia din Eden, ordinea patriarhală, teocrația israelită și, în mod special, organizația concepută de Iisus și de apostolii Săi.
Biserica are o identitate spirituală care îi include pe toți copiii lui Dumnezeu care au trăit sau trăiesc în toată lumea, în orice popor sau confesiune, și o identitate istorică, limitată la instituția vizibilă, întemeiată de Iisus, și la mișcările religioase și confesiunile care au așezat autoritatea divină (Scriptura, Duhul Sfânt) mai presus de orice autoritate omenească.
Armonia bisericii este realizată prin dragoste, doctrină sănătoasă și organizare eficientă. Principiile fundamentale ale ordinii ecleziastice sunt slujirea, egalitatea (frăția), unitatea, colaborarea, responsabilitatea, autoritatea, subordonarea (supunerea) administrativă. Spiritul de slujire dezinteresată și de supunere respectuoasă asigură coerența, colaborarea, identificarea darurilor și alegerea slujbelor în biserică.