Lasă poporul Meu să plece! Zece urgii în Ţara Faraonilor este o repovestire a întâmplărilor din cartea Exodul. Istoria binecunoscută, care aduce în prim-plan cele 10 plăgi trimise de Dumnezeu asupra Egiptului pentru a-l convinge pe faraon să elibereze poporul evreu din sclavie, este văzută de această dată prin ochii unui băiat de 13 ani.
Meşac, personajul principal al cărţii, este martorul unei serii de evenimente care schimbă viaţa poporului lui Dumnezeu. Urgiile care lovesc Egiptul, rând pe rând, ridică în mintea băiatului o mulţime de întrebări. Pe măsură ce descoperă răspunsul la frământările sale, Meşac devine din ce în ce mai conştient de iubirea lui Dumnezeu faţă de poporul Său.
Bradley Booth, autorul volumului, le oferă copiilor ocazia de a înţelege mai bine cum era Egiptul acelor vremuri, care au fost motivele pentru care faraonul şi-a „împietrit” inima, cum a trecut poporul lui Dumnezeu prin toate urgiile respective, precum şi rolul deosebit de important al celor doi conducători evrei, Moise şi Aaron, în eliberarea poporului din sclavie.
Bradley Booth este profesor și a predat la mai multe școli din SUA, Africa de Vest și Rusia. În prezent, conduce Departamentul Educație și Psihologie și este profesor la Atlantic Union College, Massachusetts. Este pasionat de sport şi iubește copiii foarte mult. În timpul liber, compune muzică și cântă împreună cu grupul a cappélla One Voice. Printre volumele publicate: The Prodigal şi They Call Him the Miracle Man.
Sergio Mamani este un indian din Peru, un simplu ţăran neştiutor de carte, care îşi doreşte din toată inima ca fiul lui, Jacinto, să înveţe să scrie şi să citească. Vizita unui misionar creştin le schimbă viaţa. Acesta îi încurajează pe sătenii din Condorrumi să îşi construiască singuri o şcoală. Plini de zel şi conduşi de Mamani, sătenii se pun pe treabă. Însă planurile lor sunt date peste cap de hainul señor Gonzalez, care preferă ca indienii să rămână ignoranţi.
Şcoala incendiată de două ori prezintă o istorie adevărată despre lupta pentru educaţie şi o viaţă mai bună, precum şi despre felul în care Dumnezeu schimbă viaţa oamenilor când aceştia ascultă de El.
Câți dintre elevii care merg la școală au învățat, înainte de orice altceva, cum să învețe? Pornind de la această întrebare, autoarea cărții vine în întâmpinarea unei nevoi reale a copiilor, aceea de a descoperi metoda de învățare care li se potrivește și care îi poate ajuta să facă performanță.
Copiii vor descoperi în carte informații interesante despre creier, vor afla cum funcționează memoria omului, vor învăța că motivația are un rol aparte în pregătirea lecțiilor, vor fi puși la curent cu obiceiurile greșite care cauzează rezultate slabe la învățătură și vor fi instruiți cum să învețe astfel încât această activitate să fie considerată nu corvoadă, ci plăcută.
Cartea este foarte frumos ilustrată de Oana Ispir.
Toceala lecțiilor, sau memorarea mecanică, trebuie „concediată”. Să învățăm cum să învățăm!
Geanina Constantin este redactor de carte și autoarea cărților „Peripețiile lui Răsfățel”; „Bunele maniere pentru copilul creștin”; „Bunele maniere pentru preșcolari”; „Adeluța și lumea nevăzută a îngerilor”. A fost redactor al revistei pentru copii „Nota 10” în perioada 2013-2015.
Oana Ispir este ilustrator și grafician. A făcut nu doar ilustrație pentru copii, ci și ilustrație editorială și publicitară. Îi place să confecționeze jucării și să brodeze în micuțul său atelier din București. Dintre cărțile pentru copii ilustrate: „Bunele maniere pentru preșcolari”; „Povestea vitaminelor”; „Povestea gentuței roșii”; „Rime pentru mama”.
Cartea conține ilustrații ale unor meserii diverse și li se adresează copiilor cărora le este drag să coloreze.