Epistola către efeseni este considerată drept „coroana scrierilor sf. Pavel” sau chiar „regina epistolelor”. Perspectiva teologică și sfaturile oferite de bătrânul apostol cu privire la identitatea, crizele și oportunitățile bisericii creștine primare au o așa forță, maturitate și inspirație încât asigură contemporaneitatea epistolei până în secolul XXI.
Elementul care atrage atenția tuturor cititorilor este înzecita referire la Isus în forma expresiei „în Hristos” („în El”), fiind astfel identificat deopotrivă centrul în care Dumnezeu a ancorat tot planul de mântuire al omenirii, dar și singurul nostru reper cotidian pentru o viață creștină autentică. Jumătate teologie pură și jumătate practică efectivă, Epistola către efeseni sintetizează Evanghelia: prin har am fost mântuiți prin credință, ca atare, să trăim o viață demnă de chemarea ce ni s-a făcut!
E kötet különösen fontos témaköröket érint. Az írások mindennapi tevékenységek közben születtek valóságos problémákra adott válaszként. Ezzel segítik az olvasót a keresztény élet útján járni. Olvashatunk az egyházról, az ihletettség elveirõl, a megváltás elveirõl, a keresztény oktatásról, az egészségügyi reformról, az utolsó napok eseményeirõl és más lényeges, többnyire gyakorlati keresztény életet érintõ tanácsokról.
Iosif este o profeție, o imagine a lui Hristos, o imagine a multora dintre noi. Asemenea lui Iosif și lui Hristos, li s-a întâmplat și altora în istorie și unora din cercul nostru de prieteni și chiar nouă înșine, să fim vânduți, trădați de cei pe care îi considerăm frați. Drama umanității este coruperea naturii umane, orbirea spirituală, minciuna, invidia, omul care se îndepărtează de Dumnezeu. În cazul istoriei lui Iosif, sunt frații care se îndepărtează de tatăl lor și mint.
Ne regăsim, de asemenea, în figura lui Iosif când ne aflăm în groapa vieții și a morții și încercăm în disperare să găsim răspunsuri rapide și consolatoare la cele mai profunde și provocatoare întrebări ale vieții. La fel ca și Iosif, după ce trecem prin experiențe vitrege, ajungem la maturizarea spirituală și umană.
Unul dintre cuvintele care îl definesc pe Iosif este Yasaf, adică „adăugat”. Prin alegerile pe care le facem, fiecare adăugăm vieții noastre un sens, o experiență, un element care ne maturizează. ne definește.
(text preluat din prefața cărții Perspectivă din abis, scrisă de Excelența Sa, dr. George Bologan, Ambasadorul României în Italia)
Ne plac experienţele de viaţă şi de credinţă ale marilor oameni. Iar când aceştia sunt din propria noastră biserică şi sunt chiar pionierii ei, istoria vieţii lor capătă semnificaţii colosale. Ne privesc din portretele lor feţe sobre în hainele clasice ale vremii şi oameni trecuţi prin viaţă şi prin încercări grele. Niciunul nu a fost desăvârşit, dar fiecare, la rândul lui, ne oferă o fărâmă din experienţa sa de viaţă, de căutare a lui Dumnezeu şi mai ales de vestire a revenirii Fiului Său. Vom zâmbi şi vom plânge alături de ei, ne vom înţelege mai clar istoria, chemarea profetică şi misiunea care ne stă în faţă. De la o tinereţe de aşteptare a unei reveniri iminente până la anii firelor de păr alb, în care faptele lor îi urmează, experienţele uimitoare ale pionierilor adventişti vorbesc deopotrivă minţii şi inimii noastre. Experienţele pionierilor arată calea pentru experienţele unei noi generaţii de aşteptători.
Cu toții am auzit de Apocalipsa lui Ioan, dar cât știm despre Apocalipsa Vechiului Testament – cartea profetului Daniel? Tradiția creștină îl consideră un profet de referință, atrăgând interesul filosofilor creștini, printre care Hippolytus, Hieronymus sau chiar Tommaso d’Aquino, dar și al liderilor de mai târziu ai Reformei (Luther, Calvin etc.). Diverse secvenţe din cartea lui Daniel se regăsesc chiar şi în tradiţia islamică.
Trecând de domeniul tradiției religioase, au existat și filosofi ca Spinoza, psihologi ca Jung sau oameni de știință ca Newton care au manifestat un interes deosebit pentru cartea lui Daniel. Aceasta a constituit o sursă de inspirație și pentru poeți sau artiști, ca Darius Milhaud sau Louis Armstrong. Pictori ca Michelangelo, Rembrandt, Rubens sau Delacroix au creat capodopere care nu doar că descriu scenele extraordinare ale miracolelor, ci îndrăznesc chiar să dezvolte ciclurile profetice ale cărții. Cu adevărat, cartea lui Daniel nu aparține în exclusivitate tradiției religioase, ci și moștenirii seculare.
Scris de un savant creștin de origine evreiască, acest comentariu proiectează o lumină nouă asupra enigmelor cuprinse în cartea lui Daniel. Autorul re-creează lumea Babilonului, explică aluzii obscure și găsește tipare ascunse care ne ajută să limpezim sensul profețiilor. Activitatea lui de cercetare în domeniul surselor ebraice și cunoașterea limbilor originale fac din această carte o contribuție valoroasă.
Jacques B. Doukhan are un doctorat în limbă și literatură ebraică la Universitatea de la Strasbourg și un al doilea doctorat în exegeza Vechiului Testament la Universitatea Andrews, unde predă în calitate de profesor de exegeză a Vechiului Testament și de studii iudaice. Este editorul a două jurnale, Shabbat Shalom și L’Olivier, și autorul mai multor cărți, printre care se numără Drinking at the Sources (un eseu asupra dramei iudeo-creștine), The Genesis Creation Story: Its Literary Structure, Ecclesiastes: All Is Vanity, Hebrew for Theologians și Secrets of Revelation, publicată în limba română în aceeași serie cu volumul de față, sub titlul Enigmele Bibliei – Cartea profetică Apocalipsa.